27-10-2011

Oer-Hollands

Oer-Hollands plaatje: JC op de fiets.
Ooit deelden Johan Cruijff en ik een woonomgeving. Beiden woonden we aan het Vondelpark. Ik in een armzalige etage in de Frederiksstraat, hij ergens aan de overkant in een riant pand. Niettemin: ik zág hem weleens skaten in het park. Kan het Hollandser?

Hier in Barcelona ben ik Johan nog nooit tegengekomen. Ik woon dan ook in een randgemeente (waar Cruijff overigens ooit wel een huis had) en Johan op zijn berg, in de dure wijk La Bonanova. Hij is natuurlijk ook veel op reis. Al is het maar om in Amsterdam bij Ajax ruzie te maken met zijn collega-commissarissen, zoals nu.nl gisterenavond meldde. De zaak is ernstig. ´Volgens de NOS is er zelfs sprake van een breuk´, schrijft nu.nl.

De oorzaak: gedoe over de benoeming van Marco van Basten als directeur voetbalzaken bij de Amsterdamse club. Uit een brief waarop de NOS ´beslag heeft gelegd´  - sinds wanneer heeft de NOS ook justitietaken? – blijkt onder meer dat Johan heeft aangedrongen op het instellen van een adviesraad voor de raad van commissarissen. ´Overbodig´, oordeelden zijn collega-commissarissen.

De vraag is of Johan en zijn collega-commissarissen nog op één lijn zijn te krijgen. Een speciaal voor deze kwestie ingestelde commissie gaat dat nu onderzoeken.

Hollandser kan niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten